دانلود رایگان پاورپوینت

مرجع جمع آوری و به اشتراک گذاری پاورپوینت،دانلود قالب و تم، پاورپوینت های های برتر دنیا.

دانلود رایگان پاورپوینت

مرجع جمع آوری و به اشتراک گذاری پاورپوینت،دانلود قالب و تم، پاورپوینت های های برتر دنیا.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو چیست؟
ردیاب خودرو وسیله ای است الکترونیکی که دارای گیرنده و آنتن جی پی اس هست و میتواند سیگنال های ماهواره ای جی پی اس را دریافت کند و از با استفاده از این سیگنالها موقعیت ماشین را بر حسب طول و عرض جغرافیایی مشخص کند. معمولا ردیابهای خودرو سیم کارت خور هستند و با استفاده از آن سیم کارت اطلاعات طول و عرض جغرافیایی را برای صاحب ماشین ارسال میکند و صاحب ماشین با وارد کردن این مشخصات در نقشه گوگل محل دقیق ماشین خود را پیدا کند.
البته ردیاب های امروزی اکثر دارای وب سایت پشتیبانی هستند که در آن صاحب خودرو میتواتند محل ماشین خود را ببیند و مسیر هایی را که طی کرده ببیند. سرعت لحظه ای ماشین را ببیند و ...!
بعضی از ردیاب های خودرو میتوانند دو سیم کارت را در خود جا بدهند مثلا یک سیمکارت همراه اول و یک ایرانسل تا اگر ماشین در جایی بود که یکی از سیمکارت ها آنتن نمیداد با استفاده ازدیگری بنواند اطلاعات را ارسال کند.
اغلب ردیاب های خودرو به برق ماشین وصل میشوند البته خودشان باطری دارند و چنانچه باطری ماشین برداشته شود تا چند روز میتوانند با استفاده از باطری داخلی خودشان کار کنند.
ردیاب های پیشرفته تر میتوانند با استفاده از آنتن های موبایل و وای فای های موجود در اطراف ماشین مکان یابی دقیق تر و سریعتری انجام بدهند.
میتوان برای ردیاب محدوده مجاز حرکت تعریف کرد و چنانچه ماشین از آن محدوده خارج شود به صاحبش اطلاع بدهد همچنین میتوان سرعت مجاز برای ماشین تعریف کرد و در صورتیکه راننده از سرعت مجاز بیشتر رلنندگی کند به مالک خودرو گزارش بدهد.برخی ردیاب ها به شما امکان میدهند از راه دور و با استفاده از فرامین پیامکی ماشین را خاموش یا روشن کنید.
اگر شما دارای شرکتی هستید که خودرو برای سرویس دهی در اختیار دیگران میگذارد داشتن ردیاب بر روی خودرو ها بسیار برایتان ضروری است حتی اگر شرکت ندارید با استفاده از ردیاب ماشین میتوانید محل دقیق خودرو خود را ببینید و اگر روزی خدای نکرده ماشین شما سرقت شد به سرعت آنرا پیدا کنید!
از نظر قیمتی میتوان گفت ردیاب ها بر اساس قابلیت ها و کیفیت ساختشان قیمت های متفاوتی دارند ارزان ترین ردیاب خودرو قیمتی حدود 350 هزار تومن دارد و ردیاب با قیمت 2 میلیون تومن هم در بازار موجود است!
هر چند قیمت ردیاب خودرو پارامتر مهمی در خرید است اما نکته ای که باید خیلی به آن توجه داشته باشید این است که ردیاب را از شرکتی بخرید که پشتیبانی خوبی داشته باشد و پنل کنترل ردیاب خودرو آن به خوبی کار کند و سایت مربوطه قطع و وصلی نداشته باشد.

چمن مصنوعی و کاربردهای مختلف آن

چمن مصنوعی و کاربردهای مختلف آن

 

چمن مصنوعی چیست؟

 «چمن مصنوعی» در واقع نوعی کفپوش محسوب می شود که در مقایسه با «چمن طبیعی» از دوام و استقامت بالاتر و بیشتری برخوردار است و دارای ظاهر و ماهیت خشن تری می باشد. علت نامگذاری چمن مصنوعی، شباهت رنگ آنها با چمن طبیعی می باشد. از مزیت های چمن مصنوعی متراکم تر و مقاوم تر بودن آن نسبت به چمن طبیعی می باشد. علاوه بر آن مشکل رشد تخم چمن در زمین‌های غیر حاصلخیز نیز برطرف شده است.


 گفتنی است در کشورهای اروپایی و کشورهای اسکاندیناوی که سرما مانع از رشد چمن می شود و همچنین در کشورهای گرمسیر و استوایی که گرمای بیش از حد موجب از بین رفتن چمن های معمولی می گردد؛ به کار بردن چمن مصنوعی می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. عمدتاً از این نوع کفپوش‌ ها در استادیوم‌ های ورزشی و زمین های بازی استفاده می شود. خوب است بدانید ایالات متحده آمریکا اولین کشوری بود که برای زمین های ورزشی خود از چمن های مصنوعی استفاده نمود، البته در این امر موفقیت چشمگیری کسب نکرد. اما امروزه و با توجه به حس نیاز، در باشگاه های ورزشی بسیار بزرگی از چمن های مصنوعی بهره گرفته شده و بازار چمن مصنوعی به سرعت در حال رشد و پیشرفت می باشد.


چمن مصنوعی از چه موادی تولید میشود؟

به منظور تولید و ساخت چمن مصنوعی از پلیمرهایی هچون پلی اتیلن، پلی پروپیلن و یا ترکیبی از هر دو بهره گرفته می شود. استفاده از پلیمرهای مناسب و خوب در تولید چمن مصنوعی بسیار مهم است. از آنجایی که در‏هنگام تولید پلیمرهای تجاری، موادی ایجاد می گردند که باعث تخریب پلیمرها می شوند، ‏بنابراین از مواد پایدار کننده ای همچون آنتی اکسیدان ها و پایدار کننده نوری و حرارتی در فرمول بندی ساخت پلیمرها ‏استفاده می شود.


کاربرد چمن های مصنوعی:

 کاربرد عمده و اصلی چمن های مصنوعی در دو حوزه «زمین ‏های ورزشی» و «تزئینی» می باشد که عبارتند از: در حیاط مهد کودک ها، در زمین بازی بچه ها، در تراس خانه، در حیاط خانه، در اطراف استخر ها، دربین سنگ های حیاط، در زمین های فوتبال، در زمین های تنیس، در زمین های فوتسال، در فضا های شهری، در پارک ها، جهت برج های مسکونی و تجاری، در انواع زمین های بازی (مثل زمین تنیس، هاکی، فوتبال، گلف، مینی گلف و باشگاه های پینت بال)، چمن مصنوعی جهت فضای کارخانجات، در میادین دو ومیدانی و زمینهای چند منظوره، در بالکن ها و پشت بام ها.


دلیل استفاده از چمن مصنوعی چیست؟

-         قابلیت استفاده دائمی و همیشگی از چمن مصنوعی، اصلی ترین امتیاز استفاده از آن در مقایسه با چمن طبیعی می باشد. شایان ذکر است قابلیت بازی یک زمین ورزشی دارای چمن طبیعی فقط ۳۵۰ ساعت در سال می باشد، زیرا، چمن طبیعی برای حفظ کیفیت خود نیاز به نگهداری و تنفس کامل پس از یک بازی دارد؛ یعنی چمن طبیعی به ازای هر دو ساعت بازی به ۲۴ ساعت تنفس نیاز دارد ولی یک زمین چمن مصنوعی تا ۴۰۰۰ ساعت در سال قابلیت استفاده دارد.

-         همچنین زمین های چمن طبیعی در زمان آبیاری و حتی مدتی پس از آن و نیز در هنگام بارندگی های شدید قابلیت بازی ندارند که این مساله در مورد زمین های چمن مصنوعی صدق نمی کند.

-         یکنواختی سطح زمین دارای چمن مصنوعی از نظر ظاهری و فیزیکی باعث شده است تا خطاهای حین بازی ناشی از عیوب زمین به صفر برسد. بهترین کنترل توپ بر روی زمینهای چمن مصنوعی می باشد.

-         چمن‌های مصنوعی در مکان‌های تفریحی، در هنگام بارش باران گل آلود نمی گردند.

-         در هر فصل چمن ‌های طبیعی باید حداقل یک بار با چمن‌های جدید جایگزین گردند که این کار نیازمند صرف هزینه و وقت می ‌باشد. اما در چمن‌های مصنوعی یکبار نصب کافی است و سال‌ها بعد از نصب، قابل استفاده هستند.


دیگر مزایای مهم چمن مصنوعی را می توان این گونه شرح داد:

-         چمن مصنوعی، همیشه سبز باقی می ماند.

-          نصب چمن مصنوعی بسیار آسان است.

-         تغییرات و شرایط نامساعد آب و هوایی باعث از بین رفتن چمن مصنوعی نمی شوند.

-         چمن مصنوعی نسبت به چمن واقعی به مراقبت و رسیدگی بسیار کمتری نیاز دارد.


و به دلایل زیر می تواند سبب کاهش یافتن هزینه ها در طولانی مدت می شود:

1 - چمن های مصنوعی نیازی به خرید و یا نگهداری از ماشین چمن زنی ندارند.

2 - چمن های مصنوعی نیازی به نظافت و کاشت مجدد ندارند.

3 - چمن های مصنوعی نیازی به راحتی قابل نصب هستند و هر فرد خودش به راحتی می تواند آن را نصب کند. ولی کمک گرفتن از افراد متخصص در امر نصب چمن مصنوعی باعث می شود که یک چمن کاملاً مسطح و باکیفیت عالی بدست آید.

4 - در زیر چمن های مصنوعی، اکثر کرم ها و حشراتی که زیر چمن طبیعی رشد می کنند زنده نمی مانند.

5 - امروزه محدودیت در مصرف آب بالاست و در مواقع گرم شدن هوا، این محدودیت بیشتر هم می شود. چمن های مصنوعی نیازی به آبیاری ندارند و این عدم نیاز می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در مصرف آب شود.


نکات مورد توجه در انتخاب چمن مصنوعی:

 بهتر است برای انتخاب چمن مصنوعی برای باغ، حیاط، زمین ورزشی و یا محل مدنظر، با متخصصین این امر مشورت شود تا بهترین و مناسب ترین چمن پیشنهاد و متعاقب آن خریداری گردد شایان ذکر است چمن های مصنوعی تیره تر دارای کیفیت بالاتری هستند و بعضی اوقات برخی از مشتریان آن را با چمن واقعی اشتباه می گیرند.

سئو یا SEO چیست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization و یا بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است. سئو شامل مجموعه ای از روش ها است که به وبسایت شما کمک خواهند کرد تا در رتبه بندی موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و… نتیجه­‌ی بهتر (رتبه­‌ی بالاتری) داشته باشید. فراموش نکنید که این فرآیند بسیار پیچیده است و نیازمند داشتن دانش کافی، تجربه و صبر و اشتیاق فراوان است. در این مقاله سعی داریم تا با زبانی ساده، همه آنچه درباره سئو لازم است بدانید برای شما بگوییم.

چرا سئو مهم است؟

به صورت خلاصه خدمات سئو مهم است چون باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد. حالا شاید برای شما که تازه با مفهوم سئو آشنا شده‌اید این جواب کافی و قانع کننده نباشد. ترافیک سایت به زبان ساده یعنی تعداد دفعاتی که روزانه از سایت شما بازدید می‌شود. طبق آخرین گزارشات گوگل در سال ۲۰۱۸، ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتور جستجوی گوگل شروع می­‌شوند. این یعنی وبسایت ها حدود ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان خود را مدیون موتور جستجوی گوگل هستند. رقم قابل توجهی‌ست، نه؟

Off-Site SEO یا سئو برون سایتی

بر خلاف سئو درون سایتی، سئو برون سایتی مجموعه اتفاقاتی است که بیرون وبسایت شما رخ می­دهد تا رتبه­ی سایت شما را در موتور جست و جو ارتقا دهد. این روش معمولا با لینک سازی در سایر صفحات و انجام کمپین­های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، ترافیک صفحه را در حد استانداردی افزایش می­دهد. هرچند در فرآیند لینک­سازی، باید به کیفیت و استاندارد بک لینک­ها توجه ویژه داشته باشید.

آیا می­توان موتورهای جست و جو را فریب داد؟

جواب ساده است؛ بلی! روش های غیر قانونی برای بالا بردن رتبه صفحه در رنکینگ گوگل وجود دارد. اینجاست که باید گفت سئو به سه دسته تقسیم می­شود؛

سئو کلاه سفید یا White Hat

به طور کلی سئو کلاه سفید، تمامی اقداماتی است که در تابعیت از الگوریتم­های موتورهای جستجو مانند گوگل، باعث می­شود تا رنکینگ صفحه­ی شما بهبود یابد. این استراتژی ­ها همگی در راستای قوانین و مقررات مشخص موتور جستجو هستند. به این روش سئوی اخلاقی هم گفته می­شود. این روش سئو اغلب بلند مدت است و برای نتیجه گیری نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

سئو کلاه سیاه شامل اقداماتی است که انجام آن­ها ممکن است رشد سریع و قابل توجهی در رتبه بندی صفحه شما ایجاد کند اما در صورتی که موتور جستجو حس کند شما از این روش استفاده می­کنید، حتما جریمه (Penalty) به صفحه شما تعلق خواهد گرفت و در بدترین حالت هم ممکن است برای همیشه شما را از ایندکس خود خارج کند که یقینا اتفاق تلخی خواهد بود. این روش­ها عموما با خرید لینک و سایر اقدامات غیر قانونی همراه هستند و هیچ موتور جست و جویی نیست که آنها را تایید کند.

سئو کلاه خاکستری یا Gray Hat

این روش به گونه ای بهترین شیوه­ی سئو است. در این روش شما علاوه بر رعایت قوانین موتورهای جست و جو سعی می کنید تا زیرکانه از روش های دیگر هم برای بالا بردن رنکینگ صفحه خود استفاده کنید. انجام سئو کلاه خاکستری به تجربه و دانش بسیار زیادی نیاز دارد. حال سوال اینجاست که گوگل چگونه متوجه می­شود که ما از کدام الگوی سئو برای سایت خود استفاده می کنیم؟

الگوریتم­های موتور جست و جوی گوگل

تمامی قوانین، مقررات و فاکتورهایی که موتور جست و جوی گوگل برای رتبه بندی یک وبسایت بهینه در نظر دارد، به شکل الگوریتم­های مختلف وارد دنیای وب می­شوند. شناخت این الگوریتم­ها به سئوکار کمک می­کند تا به بهترین شیوه سایت را برای موتور جست و جو بهینه سازی کند. برخی از این الگوریتم­‌ها عبارتند از:

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کبوتر

شما با کلیک بر روی نام هر یک از این الگوریتم­‌ها می­توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها بدست بیاورید. آاز آنجایی که الگوریتم های موتورهای جست و جو همواره در حال توسعه و پیچیده تر شدن هستند، سئوکار کلاه خاکستری نیاز دارد تا شناخت عمیقی نسبت به این الگوریتم ها داشته باشد تا درگیر جریمه­‌های سنگین گوگل نشود.

در پایان بهتر است اشاره کنیم که فراگیری مهارت سئو به شکل تئوریک شاید فقط چند ساعت زمان نیاز داشته باشد، اما آنچه یک سئوکار حرفه‌­ای را از شما که دانش تئوری کسب کرده اید متمایز می­‌کند، دانش تجربی و شناختی است که از آزمون و خطا به دست آورده است. اما داشتن یک دانش نسبی هم می­‌تواند تغییرات اساسی در رتبه بندی صفحات شما ایجاد کند، چرا که اصولا اکثریت قریب به اتفاق رقیبان شما اصلا به اهمیت سئو واقف نیستند.


عوارض شراب انگور قرمز

با اینکه برخی از افراد بر این باورند که نوشیدن شراب می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد اما این گزینه همیشه صحیح نیست.

نوشیدن شراب می تواند عوارض جانبی هم برای افراد در پی داشته باشد. شراب به افزایش کلسترول خوب خون کمک می کند و از تشکیل کلسترول بد جلوگیری می کند. علاوه بر این نظریه هایی وجود دارد که بیان می کند فلاونوئیدهای موجود در انگور می تواند آنزیم های حل کننده لخته خون را افزایش دهد. زمانی که خون لخته می شود جریان خون کاهش می یابد و همین امر به سکته یا حمله منجر می شود.

به نقل از فیتنس مگ؛ مواد شیمیایی گیاهی موجود در شراب همچون تانن ها، ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کنند. همچنین مصرف شراب با افزایش اشتها مرتبط است و می تواند باعث افزایش مصرف غذا در میان جمیعت آسیب پذیر همچون کهنسالان شود. با اینحال نوشیدن شراب می تواند مشکلات زیادی برای بدن داشته باشد. از جمله این مشکلات می توان به افزایش فشار خون، سیروز کبدی، واکنش های آلرژیک، انواع مختلفی از سرطان، کمبود خواب، سرطان سینه، آسیب مغزی، اسیب قلبی و پانکراس ملتهب نام برد. نوشیدن شرایط می تواند نرخ آسیب های عمومی، خشونت، مرگ را افزایش دهد.

در ادامه سعی می کنیم برخی از خطرات مصرف شراب را با هم مرور کنیم.

کمبود خواب:

برخی از افراد زمانی که شراب مصرف می کنند ممکن است کمی حالت خواب آلوده داشته باشند. این شرایط بدین خاطر رخ می دهد که الکل هضم نمی شود و به طور مستقیم از طریق دیواره شکم و دیواره روده کوچک وارد جریان خون می شود. زمانی که الکل وارد جریان خون می شود به هر سلولی در بدن مهاجرت می کند و فعالیت سلولی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اما به خاطر داشته باشید که این حس خواب آلودگی کوتاه مدت است و زیاد طول نمی کشد. بعد از چند وقت ممکن است به جای خواب عمیق تر، خواب سبک تری را تجربه کنید. از لحاظ فیزیکی فعال بودن و کاهش مصرف الکل می تواند به بهبود خواب کمک کند.

چاقی:

برای برخی از افراد یک لیوان شراب می تواند اثرات بسیار زیادی داشته باشد. ۵ اونس (۱۴۰ گرم) از شراب حدود ۱۰۰ کالری وارد بدن می کند. یک شیشه ۱۲ اونسی از آن به طور میانگین ۱۸۰ کالری دارد. اما برخی از شراب های غنی شده و دسرهای آن در برگیرنده مواد حل شده ای هستند که می توانند کالری آن را بالاتر ببرند. به همین خاطر اگرچه یک یا دو لیوان شراب ۲۰۰ کالری وارد بدن می کند اما به خاطر داشته باشید که نوشیدن زیاد آن مرتبط با مصرف غذاهای زیاد و کاهش نرخ ورزش است.

بیماری های قلبی:

همیشه نگه داشتن حد اعتدال در مصرف هر چیزی مهم بوده است. یک بار نوشیدن شراب برای زنان و دو بار نوشیدن شراب برای مردان ممکن است مزایای مرتبط با سلامتی را فراهم آورد اما زمانی که این موضوع به یک عادت تبدیل می شود و مصرف آن بالاتر می رود ممکن است فرد را در معرض بیماری های قلبی متعددی قرار دهد. مصرف زیاد الکل می تواند به افزایش فشار خون منجر شود و به نارسایی قلبی و سکته بیانجامد. علاوه بر این مصرف زیاد این ماده باعث افزایش تری گلیسیرید خون می شود و ضربان قلب را نامنظم می کند. برای افرادی که واقعا به سلامت قلب خود فکر می کنند توصیه می شود بر روی خوردن مواد غذایی بهتر و انجام تمرینات ورزشی تمرکز کنند تا سلامت قلب خود را بهبود ببخشند.

باروری:

اگرچه اثرات و عوارض احتمالی مصرف الکل در طول بارداری همچون نقص جنین و وزن اندک نوزاد به هنگام تولد به خوبی شناخته شده است اما این اثرات در مردان زیاد بررسی نشده است. برای مردان مصرف زیاد الکل می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد، تحرک اسپرم ها را کمتر نماید و باعث اختلال در نعوظ شود. به همین خاطر زنان و مردانی که به دنبال بچه دار شدن هستند بهتر است این خطرات را مدنظر داشته باشند و مصرف الکل خود را کمتر نمایند یا کلا متوقف کنند.

پانکراتیت:

مصرف زیاد الکل همچون شراب می تواند به پانکراتیت حاد منجر شود. اگر در حال حاضر پانکراتیت مزمن دارید مصرف شراب می تواند نشانه های شما را بدتر کند. یکی از مقالات موجود در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد ارتباط بین مصرف الکل و پانکراتیت در طول ۱۰۰ سال شناسایی شده ولی هنوز معلوم نیست چرا برخی از افراد الکلی دچار پانکراتیت می شوند و برخی به چنین شرایطی مبتلا نمی شوند. متاسفانه داده های اندکی در مورد مقدار الکل مصرفی، الگوی نوشیدن، نوع الکلی که می توان مصرف کرد و سایر عادت ها همچون عادت های رژیمی غذایی و سیگار کشیدن و اثرات این موارد بر روی پانکراتیت وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که کاهش مصرف الکل یا اجتناب از آن می تواند مانع از عود پانکراتیت حاد شود و درد در طول پانکراتیت مزمن را کمتر نماید.

تحقیق درباره اثر منفی استرس های کوچک بر سلامت شغلی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی عوامل کوچک و روزانه استرس‌زا نیز می‌توانند بعدها به بروز مشکلات جسمی منجر شوند.

به گزارش ایسنا، قرار گرفتن در معرض استرس یک فاکتور خطرزای مهم در بروز بسیاری از مشکلات جسمی از قبیل بیماری‌های قلبی-عروقی، افسردگی، اضطراب و دردهای مزمن است.

در حالی که بسیاری از افراد بر این باورند که تنها عوامل استرس‌زای مهم و بزرگ همچون اخراج از محل کار می‌توانند بر زندگی تاثیر قابل توجهی داشته باشند اما بررسی‌های اخیر متخصصان آمریکایی نشان می‌دهد که حتی تجربه استرس‌های جزئی نیز می‌تواند برای سلامتی در بلندمدت مضر باشد.

به طور مثال، درصورتیکه اجازه دهید اختلافی که امروز با دوستتان دارید ادامه پیدا کند و این فاکتور خطرزا به روز بعد هم کشیده شود بعدها تاثیر سوء آن را بر سلامت خود خواهید دید.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته محققان آمریکایی احساسات منفی و عوامل استرس‌زای روزمره، تاثیرات مهمی بر سلامت جسمی افراد در طولانی مدت دارند.